At lære at læse er som at gå på en smal sti. Der er rigtig mange fysiske, mentale og sociale ting der kan gå galt i processen. Det kunne fx være at eleven ikke spiser fornuftigt, befinder sig i utrygge omgivelser eller ikke kan se formålet med det han laver. Hvis disse og andre faktorer bliver bragt i orden, betyder det dog ikke at eleven automatisk lærer at læse, men det betyder at forudsætningen nu er til stede.
Standeren præsenterer elevens side på den ene side og underviserens guidelines på den anden side.
Dimensioner: Stående på bordet: Højde 37 cm, Bredde 30 cm, Dybde 20 cm - Sammenklappet Højde 36,5 cm, Bredde 30 cm, Dybde 3 cm
Hvor dan du kan bruge dette redskab:
• Præsenterer vigtige læseråd på en smart og visuel aktiv måde
• Tal med eleverne om de enkelte læseråd
• Brug dem til gruppearbejde
• Måske kan I skrive en stil?
• Hvad med at lave egne tegninger?
• Udnævn et enkelt læseråd til ’ugens læseråd’
• Brug læserådene i skole/hjem-samtalen
• Flip-over standeren kan alternativt bruges til egne præsentationer eller som agenda