DEN ULTIMATIVE BOG OM LÆSNING
Denne udgivelse repræsenterer en fuldstændig nyskabelse inden for læsning.
Med fremkomsten af Læsetrappen kan man for første gang nogensinde underbygge påstanden om at ALLE KAN LÆRE AT LÆSE.
Dette gælder også for testede ordblinde!
De eneste forbehold er at eleven har et sprog og i øvrigt er motiveret for at lære at læse. Derfor er det også ulykkeligt, og samtidig helt unødvendigt, at hver 6. elev i dagens Danmark stadig har problemer med læsning.
Grunden til at læsningens gåde omsider er blevet løst, skal bl.a. findes inden for områderne undervisningsdifferentiering og ikke
mindst fonetik, altså læren om bogstavernes forskellige lyde, som stadig er et temmelig forsømt område. Faktum er at hvis alle skal
lære at læse, så kræver det at underviseren er bevæbnet til tænderne med fonetisk viden og kunnen.
Bogen er yderst konkret og er skrevet til professionelle undervisere, men også til forældre og studerende der er i direkte kontakt med børn og unge der skal lære at læse. Nu med kildehenvisninger og evidens. Downlad et udsnit af bogen her.
Læs bogen, brug den, og ikke mindst: Skab resultater.
”Det er en fornøjelse at arbejde med denne læsemetode i skolen – både for lærere og elever. Materialet lægger op til den optimale differentiering. Den enkelte elev arbejder med at bryde læsekoden i sit eget tempo. Allerede fra første side kan eleverne mærke at det er noget der dur. Bogstavernes lyde øves, leges, synges, males – og vupti, så har eleverne tilegnet sig metoden og KAN LÆSE. Efter kort tid kan de læse en hel bog, og de er stolte og fulde af begejstring."
Tine Johansen – lærer og skoleleder